Addoptics ontvangt UNIIQ-investering voor ontwikkeling klant-specifieke lenzen voor optische systemen

Rotterdam, 18 september,
High tech startup Addoptics heeft een innovatieve methode ontwikkeld die de levertijd van het fabriceren van klant-specifieke lenzen, voor bijvoorbeeld de ontwikkeling van smartphones of verlichting, in kleine series terugbrengt van 6 weken naar 6 dagen mede door gebruik te maken van 3D printtechnieken. Om deze techniek verder te kunnen ontwikkelen en te valideren met pilotklanten ontvangt Addoptics een investering van € 300.000 uit vroege fase investeringsfonds UNIIQ. De investering werd bekendgemaakt door Barbara Kathmann, wethouder in Rotterdam (portefeuilles Economie, Wijken en kleine kernen), tijdens de Rotterdam Capital Days.

V.l.n.r.: Thijs van den Munckhof (UNIIQ), Lucas Klamer (Addoptics), Deputy Mayor Barbara Kathmann (Economy, Districts and Local Communities), Joris Biskop (Addoptics), Liduina Hammer (UNIIQ)

Photography : Angie Moonen Peralta © Daniel Verkijk